Arra várunk, hogy valami történjen. Miért? És kik vagyunk valójában? – 2 egyszerű egység meditáció
Angol verzió: We keep waiting for something to happen. Why? And who are you really? – 2 simple oeneness meditation technique
Az egység nem érzésként jelenik meg
Mindig csinálni akarunk valamit, ha azonosulunk a személyiségünkkel… Néha azt mondjuk: „mi mind egyek vagyunk.” De mi az a „mi”, ami „egy” a többivel és pontosan hogyan „egy” vele? Nem kellene ezt a tapasztalatunkat elutasítanunk, de az egység érzése és a béke nem megy körbe összegyűjteni az összes létező élőlényt, hogy elhozza neki az egység érzetét… Az egység nem érzésként jelenik meg, miszerint én egy vagyok egy másik emberrel. Az „én” egy pszichológiai entitás, mely a függetlenséget hordozza magában…
Ezért a bölcs azt mondja: „Nem úgy látom a világot, ahogy létezik, hanem úgy látom a világot, mint saját magamat.” A Self nem lát egy másik egyént… Mikor azt mondjuk „én vagyok”, akkor mit figyelünk meg pontosan? Az „én vagyok” a finomabb megnyilvánulás. „Én vagyok” jelentése az, hogy én létezem. Az „Én vagyok” érzetének itt kell lennie, mielőtt bármilyen tudás megjelenhetne. Ez a hiba, hogy: „én, enyém stb.”.ként tapasztaljuk meg a dolgokat és tudással ruházzuk fel az „Én vagyok” megtapasztalást – egység meditáció, egyszerű meditációs technikák, ki vagyunk valójában
Kik vagyunk valójában? Ki az, aki az egész megtestesülés mögött létezik?
Az elképzelések, gondolatok elvágnak minket a valódi Self-ünktől. Sajnos mi nem tudjuk azt, hogy mi magunk vagyunk az Abszolút tudás… Helyette azt mondjuk: „Mi fog történni, ha feladom a kontrolt?” Az „Én vagyok”-on túl minden magától megtestesül, és a létezés gondoskodik a testünkről is. Megfigyelhetjük az energiákat a testünkben, ami egy rejtély, de nem szabad megpróbálni megoldani, csak megfigyelni… Félve az ismeretlentől az elme az igazságon túl merül fel… A következő lépés – a megfigyelés után -, észrevenni, hogy a megfigyelés azt jelenti, hogy két dolognak kell jelen lennie: a megfigyelőnek és a megfigyelt dolognak a megfigyelés működése mentén. Azt kérdezem ezek után: Ki ez az „Én”? A látszólagos távolság köztünk és a valóság között csak a távolság gondolata.
A meditáció egy eszköz, mely segít tapasztalatként megmutatni, hogy kik vagyunk valójában – 2 egyszerű meditációs technika
Hogyan tehető ez át a mindennapok során a gyakorlatba? Pl. így: Easy ’happiness-method’ which can be used in any situation – east-west psychology, psychology today, happiness methods
Maradjunk a Self-ként létezve! Maradjunk vele, és fokozatosan a gondolatok intenzitása, illetve annak aktivitása lehullik és csak a Self marad jelen. Ez inkább passzivitás egy aktív fókusszal. Egy másik megoldás, ha ignorálunk minden gondolatot, ami felbukkan. Vagy megfigyeljük a megfigyelőt.
A látszólagos blokk csak egy újabb gondolat… Ne fogadjuk el ezt vagy egy másik gondolatot. Ne azonosuljunk semmilyen gondolattal sem. Nem kellene következtetéseket sem levonnunk. Mikor a figyelem stabilan a Self-en van, a felosztás nem tud fennmaradni. Én azt mondom, hogy az egység, Self, béke stb. nem érzésként jelenik meg… Nincs kérdés, vagy kérdező ez után már. A természetes tudatállapota az elmének a csend. Nincs szükség gyakorolni a csendet, inkább találjuk meg azt és tartsuk meg stb. Minden a csendben nyilvánul meg, a békében. Mi és az élet, és a béke valójában ugyanaz. És ennek felismeréséhez nincs szükség időre. A „megragadtság” érzése csupán egy újabb gondolat, amiben hiszünk. El kellene ezt a fajta hitet távolítanunk…