A rák ellenszere, a rák megelőzése és az elme pszichológiai összefüggései – az elme ereje, a csodálatos elme
A rák ellenszere, a rák megelőzése
A tunyaság, a lustaság a legnagyobb bűn Swami Rama szerint, mert bármit elérhetünk kitartó munkával. Az elme teremt egy képet, amin merengünk, képzelődünk, majd jön egy másik. De hova vezet mindez? A szomszédjainkat hasonlítgatjuk magunkhoz és vesztegetjük ezt a rövid életet minderre. Ha azonban megfigyeljük gondolatainkat, elménket is megismerhetjük. És a gondolatok közti szünet egyenlő a békével. A tanítást kell követni, nem a tanítót. Ha megismerjük az elmét akkor a gondolataink, beszédünk és tetteink összhangba kerülnek (ápta). Ezt a pszichológia úgy hívja, hogy kongruencia. Ha túl lépünk az elménken, megszabadulhatunk az összes félelmünktől. Ezért mondja a Rigvéda (emberiség legősibb szent irata), hogy ,,Ó ember, megvannak a képességeid, és azokkal a képességekkel meggyógyíthatod az általad teremtett betegségeket.” – rák megelőzése, a rák ellenszere, elme ereje, a csodálatos elme
A negativitás az önmagunk által teremtett aggódásból áll össze. Ha kedvesünk elkésik máris bajt szimatolunk. Az Amerikában lezajlott pszicho-szociológiai adatok szerint 70 %-ban negatívak vagyunk. Ezek Swami Rama szerint megbízható adatok. Emellett mindannyian megerősítésre vágyunk a társadalom által, de miért? Ez függőséget hoz létre. Mindig a másik kedvét lessük… Ráadásul nem ítélhetjük meg a másikat, mert nem látjuk őt teljes mértékben, teljes spektrumban. Van értelme egy cselekedet alapján megítélni a másikat? A negativitás ,,nem tudom megtenni” hatása ellehetetleníti a lehetőségeinket. A rák nem más, mint mikor a test segítségre siet egy bizonyos területen, ahol erre már nincs szükség. Felhalmozás, amit a negatív gondolkodás is létre hozhat. Nem véletlen, hogy a betegségek 70-80 %-a pszichoszomatikus.
Meg kell tanulnunk ellazulni, megérteni az érzelmeinket, gondolatainkat, tetteinket. A maradék 20-30 % a betegségeket illetően fertőzésekből, vagy örökletes okokból erednek. Így meditációval meggyógyíthatjuk saját magunkat, sőt meg is előzhetjük ezeket az állapotokat, betegségeket. Hihetetlen, de még a belső elválasztású mirigyeket, melyek a véráramba választódnak ki, azt is az elménk irányítja. Mi magunk. A Menninger Laboratóriumban bebizonyították, hogy az elme képes rákot okozni. És arra is képes, hogy megszüntesse. De ezt már eleink is gyógyították, erről már írtam az ősvallásoknál, magyarságnál. Lásd, A bölcsesség gyökere az ősvallásokban: kínai, japán, ősi magyar, keresztény és buddhista vallás és pszichológia egysége – Isten segít? Isten háta mögött? Van-e isten? Isten neve, szeretete, igéje, szava
.
Természetes, alternatív, nép gyógyítás: a psziché és a rák gyógyítása az ősi iratok alapján – rák ellenszere, gyógyítása
Az elme irányítása, pszichológiai összefüggései – az elme ereje, a csodálatos elme
Meg kell tanulnunk barátunkká tenni elménket, különben az ellenségünkké válik. A szisztematikus munka segíteni fog. A Mahárástrából származó szent, Tukárám ezt mondta elméjének: ,,manah szarvadá bhakta panthé vidzsjaté.” ,,Ó, elme, tanuld meg, hogyan kell az igazság ösvényét követni! Ne vezess tévútra engem!”
Ne harcoljunk egész nap az elménkkel. Ez a Bhagavad-gíta valódi oka és forrása. Krishna és az őszinte erőfeszítést tevő Ardzsuna párbeszédéről szól a gíta. De az elme hatalmas, lehetetlenség uralni az elején. És a tudattalan egy óriási résznek a tárháza. És az elme folyton elkalandozik, ez a dolga. És ezt jól csinálja. De itt jön be egy titok. Nekünk nem kell őt követni. Hadd menjen a dolgára (ne félj ettől), úgyis visszajön. De ne kövesd, ne hallgass rá. Nyugodtan gondolkodhatunk továbbra is, de irányított gondolkodásra van szükségünk. Te tartozol az elméhez, vagy ő tartozik hozzád? Ha a szomszédról beszél az elme, akkor az elme az övé. De, ha a miénk akkor tanuljuk meg uralni azt. El kell döntenünk, hogy bármit is dob fel az elme varázslója, nem azonosulunk vele. Ez az önvizsgálat visz el minket a magasabb világokba. A kérdés, hogy a teremtés vagy rombolás irányába hat az elménk? Szilárd elhatározásra van hát szükségünk (szankalpa sakti). Mikor azonosulunk valamivel megfeledkezünk önmagunkról. Csak tegyük meg, amire vágyunk bármi áron és ez hatalmas akaraterőt fog szülni. Ísá-upanisad ezt írja: ,,Anédzsad ékam manaszó dzsavíjó.” Tehát az upanisadból kiderül, hogy az Átmán, a lélek mindenhol ott van (gyorsabb az elménél) így nincs mitől félnünk. Nem fogjuk elmulasztani. Csatustaja antahkarana. A csatustaja négyest jelent. Az elmét (antahkaranát) négy részre bontjuk fel: buddhi, chitta, ahamkara, manas.
Ez az antahkaranának a négy része, a teljes elmének. Ha az elmét egy gyárhoz hasonlítjuk, akkor a manas dönti el, hogy van-e szükség exportra, vagy importra (folyamatosan kételkedve az érzékszerveken keresztül beengedi vagy megtagadja az infót). A chittában (tudattalan) tárolódik minden. A buddhi (értelem) képes jól dönteni és véleményt alkotni. Az ahamkara (,,éncsináló”) pedig birtokolja a gyárat. Ő átvette a lélektől az irányítást. De, ha pl. a buddhi helyett a manas dönt akkor káosz lesz, mert ő nem tud megfelelő döntést hozni. Ezért kell az elme négy részét megismerni és fejleszteni. Iskoláink során az elme elenyésző részét képezzük. Mikor a prtokollt tanuljuk akkor is csak ezt a tudatos részt formáljuk át. De van egy hatalmas tudattalan szféra is, mely éjszaka, alvás közben is működik, melyre nem tudunk hatni. Őszintén szólva még éber állapotban is megfigyelhetjük, hogy a tudatos elménket sem tudjuk uralni maximálisan. Ha találkozunk egy idegen emberrel, akkor az ő „formája”, lénye a tudattalanunkban landol. Így mikor újra találkozunk vele, felismerjük őt. A tudattalan óriási tartománnyal rendelkezik. Tulajdonképpen láthatjuk, hogy a tudattalan van a segítségünkre. Szép lassan kitágul a tudatos tartomány. Egyhegyű elmével megtartjuk a fókuszt és nem fogunk többé elkalandozni.