Miért kap mindenki mást a sorstól? – spiritualitás, spirituális utazás és mesterekkel való munka , upanisadok és Jézus tanításai II.
Forrás: Szvámí Ráma, Szent Utazás – Értelmesen élni, méltósággal meghalni
1. oldal: upanisadok, spirituális utazás, spiritualitás, spirituális felemelkedés, spirituális mesterek
Spirituális mesterek való munka
A guru (sötétség eloszlatója) erő, mely a kegyelmet vezérli. Annyit kapunk belőle amennyit fel tudunk fogni belőle, azáltal, hogy megtisztítjuk önmagunkat. Ő nemcsak egy ember, mert több életen keresztül vezet minket. Az őszinteség mentén a lelki táplálékunk anyja és apja. Ő nem törli le a könnyeinket, sőt!
Ő az egónkat alakítja át. És ez sokszor fájdalmas. Ha függni próbálsz tőle, vagy kisajátítani, akkor visszalök. Nem azt adja, amire vágyunk, hanem amire szükségünk van a megszabadulás tekintetében. És ezt ő tudja a legjobban. Ha kell akadályt teremt számunkra, ha abból tanulunk. Van, akit elhanyagol, van akinek kitüntetett figyelmet szentel, mert éppen erre van szükségünk a fejlődésünk miatt. Erre utal szerintünk Jézus tékozló fiú esetének története is, mikor az egyik gyerekét, aki minden pénzt eltékozolt ünnepelve fogadta, mikor hazatért. A másik fiú ezért kérdőre vonta, mert ő keményen dolgozott mégsem kapott soha ekkora ajándékot. Azért kapták ezt a fiúk mert erre volt szükségük.
A mester, a guru miattunk van itt, mert ő már megszabadult. Ha égő vágy van bennünk a tanulás iránt, akkor eljön hozzánk. Magától. Utána útmutatást, módszereket ad nekünk. Azonban mindig a legtöbbet kell kihoznunk magunkból és keresni a belső, intuitív hangunkat. Néha brutális a mester, néha rengeteg ideig tart mire megértjük mit akar mondani stb. De mikor minden tőlünk telhetőt megteszünk (ez egy közös erőfeszítés a mesterrel) és felsírva azt látjuk semmit nem ért az egész, akkor a mesteren keresztül megjelenik a kegyelem és felszabadulunk. Ez a kegyelem maga a saktipáta (energia adományozás). Mi jellemzi és hogyan élik meg a valóságot a sadguruk (igaz guruk)?
A kegyelemnek egyébként négy részét különítjük el:
– Bennünk elinduló kegyelem, hogy egyáltalán a spiritualitás iránt érdeklődünk
– kegyelem a szent iratokból (ebből ugyanis rengeteget tanulhatunk)
– kegyelem mindenből (Isten mindenben benne van)
– A guru, mester segítségének kegyelme
És, ahogy már írtam a guru, mester egy a forrással. Az Úr azt mondja: ,,Be akarok lépni ebbe az élő templomba, amely te vagy.”
Spirituális utazás, spiritualitás, spirituális felemelkedés
Az abhjásza három követendő szabályt állapít meg:
– Legyél tudatában a célnak, és dolgozz érte mindenkor!
– Használd ki a legjobban az idődet!
– Légy boldog minden élethelyzetben!
És mikor elszánt lesz a gyakorló és ezt elhatározza (szankalpa), akkor elindul az utazás. Gyakoroljuk a megkülönböztetést, a meditációt és az önfegyelmet és ez hozza el a kegyelmet. A Kathópanisad szerint, ha előkészítettük a házat, akkor fog a vendég megjelenni (kegyelem).
Az érzelmekről – upanisadok
A Kathópanisadból kiderül, hogy nem fizikai test vagyunk, amelyik lélekkel rendelkezik, hanem eredendően lelkek vagyunk, amelyik fizikai testtel rendelkezik. És arról is beszámolnak az upanisadok, hogy az önzetlenség hozza el számunkra a félelemnélküliséget.
Azt javasolja, hogy gyakoroljuk a leválást és nap, mint nap másokért kezdjünk el cselekedni. Az érzelmeket pedig négy alapösztönből eredezteti az upanisad. Ezt kifejtettem itt: A boldogság, az örök üdvösség és öröm elérésének útja bárki számára az ősi tudományok alapján – keleti vallások, upanisadok, vallások összehasonlítása I. Ezekből ered a vágy, harag, gőg, ragaszkodás, mohóság és önzés is.
Figyelnünk kell a táplálkozásunk tisztaságára, az alvásra, gondolatainkra, elménkre és lélegzésünkre is (lásd prána).