Sri Vasudeva – A valódi jólét 40 / 11. nap (emberi tapasztalok)
Ezek a cikkek sajátságos életszemléletemről szólnak, kérem ne tekintse őket orvosi, szakpszichológiai írásoknak.
11. nap – Az emberi tapasztalatok fogságában
Tegnap a Kundalini volt a témám, az a bennünk lévő erő ami vissza tud minket vinni ahhoz a tudatossághoz, akik valójában vagyunk, vagyis szellemi lények az emberi megtapasztalásban.
Csakrák: A lélek kapcsolódása a fizikaihoz
Már beszéltem a csakrákról. Mondtam, hogy a csakrák bennünk lévő energia és tudat központok és térképek a szabadsághoz való utazásunk során. Olyan energia központok is, amelyek segítségével energiát tudunk átalakítani a forrásból a lényünk számára, hogy hasznosíthassuk azt az emberi tapasztalásaink során. Így válhatunk lélek tudatossá, amikor ezekre tudatosak leszünk, akkor ezek aktiválva lesznek. A normál emberi tapasztalatok során amikor az emberi tudatosság érvényesül, ezek a csakrák (energiaközpontok) szunnyadnak vagy alszanak.
Ezek a csakrák fontos központok a lélek szempontjából, nem a fizikai test számára, habár a fizikai test idegi központjainak megfelelően helyezkednek el. Úgy lettek megtervezve, hogy benyomásokat gyűjthessenek a fizikai világból. Így gyűjti össze a lélek ezeket az információkat a fizikai világból; ezeken a fizikai testhez való energia kapcsolódásokon keresztül. Emlékezz, te egy spirituális lény vagy emberi tapasztalatokkal; te egy lélek vagy, aki elfelejtette, hogy ki is ő valójában. Ezért a legfontosabb utazás az életben az az utazás, ami visszajuttat minket abba a tudatosságba, amik mi valójában vagyunk, ahonnan jöttünk, a bennünk lévő erőnkhöz.
Tapasztald meg a tested, mint “Mestert”
Az emberi tapasztalok során amikor az emberi tudatosság szunnyad, a test a mester. A fizikai test vezeti a tudatlanságban szenvedő lelket az emberi tapasztalatokban. A lelket úgy tervezték, hogy benyomásokat gyűjthessen a fizikai testből, vagyis tapasztalatokat szedeget fel fizikai tudatossága révén. Van egy történet, amit előszeretettel szoktam mesélni az oroszlánkölyökről, aki birkák között nőtt fel. Tudatlanságában valójában azt hitte, hogy ő egy birka és birka tudatosságban élt. Az oroszlán, habár tudott ordítani, bégetett és füvet evett. A történet másik része szerint ő nagyon megijedt, amikor egy oroszlán ordítását hallotta, de valahol mélyen belül emlékezni kezdett. A hatalmas oroszlánt ez gondolkodásra késztette.
Azt jelenti ez az analógia, hogy a lélek – aki oly erőteljes, mesteri, bölcs és annyira örömteli – az emberi tapasztalatok fogságában azt gondolja, hogy ő csupán egy ember. Az emberi tudatosság szunnyad. Ez a börtön az alap csakrában van; vagyis ekkor az alapvető ösztön dominál. A léleknek (a spirituális lényednek) megvannak ezek a csakrái, mint belső helyszínek ahol mindent össze tud szedegetni az emberi tapasztalatokból és idővel, amikor a lélek sokkal tudatosabbá válik, hatni tud az emberi tapasztalatokra.
Erőtlenség és reménytelenség az emberi tapasztalás során
A tudatlanságban az emberi tudatosság szunnyad és így vezeti a lelket, aki az ő tudatlanságában azt gondolja, hogy ő csupán egy emberi lény, ahogyan az oroszlán azt gondolja, hogy ő egy birka. A lélek sír az emberi megtapasztalások során, amikor ő valójában teljesen örömteli. A lélek örömöket keres és kielégülést, keresi, hogy hogyan élheti túl az emberi megtapasztalásokat, amikor ő maga a tiszta öröm. A lélek azt gondolja, hogy meg fog halni amikor a test meghal, pedig az ő lénye halhatatlan és soha nem halhat meg.
A lélek azt gondolja ő nem tudja, hogy ő kicsoda és hogy az élet miről szól, ámbár minden tudás benne van. Teljes fogságában van az emberi tapasztalatoknak, elvesztette az erejét és reménytelenségben szenved. Az emberi agy alsóbb szintjei vezérlik és képtelen teljesen megcsapolni az agy felsőbb szintjeit. Hormonális ösztönök vezetik. Amikor eljön a párosodás ideje, párosodó lénnyé válik. Az emberi túlélés késztetései vezetik. Ezek a lélek megtapasztalásai az emberi tapasztalatok fogságában.
A legalsóbb csakrák dominálnak. Az alap csakrát Muladhara-nak hívják (ez a gyökér) és ez a fizikai világ fogságában van – a Bhurloka-ban, a fizikai világ dimenziójában, az anyagi világban. Az a csakra amelyik a szexuális tevékenységben érintett, szintén domináns: Svadisthana. A Svadisthana és a Muladhara az emberi tapasztalatok teljes fogságában vannak.
Indriya: Erő a lélek fogságában
A lélek fel van szerelkezve saját érzékelő rendszerével. A lélekben megvan az érzékelés ereje. A szanszkrit elnevezésük Indriyá-k. Indriya a lélek ereje. Jnanendriyá-kkal rendelkezünk: olyan emberi tapasztalásokhoz kapcsolódó erőkkel, mint a szaglás, látás, ízlelés és hallás. Ezek a lélekben lakozó erők szedegetik fel a benyomásokat amelyek aztán a lélekben tárolódnak. Aztán a léleknek van egy olyan, amit Karmendriya-nak hívunk. Ez a cselekvés ereje: a beszéd, a kezelés, a helyváltoztatás vagy mozgás, a kiválasztás, a szexuális tevékenység mozgatója. Ezek a lélekben lévő erők.
A lélek most azt hiszi, hogy ő egy ember, tehát ezek az érzékek az emberi tapasztalatok fogságában vannak. A Jnanendriyá-k az emberi érzékeket követik pontosan, a Karmendriyá-k pedig a cselekvéseket. A lélek fogságba esett. Felszedegeti a tapasztalásokat és amikor a test meghal, tudatlanságában úgy érez, mint egy ember. A felsőbb csakrák alszanak. A lélek egy másik emberi testre vár – mert a túlélési késztetés, az emberi késztetés oly erős – visszajön és tudatlanságában mindenféle vágyakkal lesz tele. Nem tud felemelkedni magasabb síkra vagy létformákba (amelyekről majd később beszélek), azaz nagyon közel marad a Bhurloká-hoz egy másik loká-ban vagy síkon, amit úgy hívnak, hogy Bhuwar, és innen jön vissza. Nem képes elérni a mennyei síkokat, a tudatosság magasabb síkjait. Vagyis a lélek az emberi tapasztalások fogságában van.
Utazás a tudatlanságból az emelkedettségig
Ezt az utazást tapasztaljuk meg. A lélek tudatlanságában azt gondolja -, az erőteljes fátyol miatta, amit Maya-nak hívnak -, hogy ő egy ember. Azután különböző tapasztalatokon megy keresztül a túlélés legkülönbözőbb megtapasztalásain, harcok és repülések között, amelyekre a pszichológusok azt mondják, hogy ösztönök. A hormonális ösztönök egész sorát tapasztaljuk meg, a bolygók behatásai irányítanak – mert a bolygók hatással vannak az emberi szervezetére is -, az emberi genetika által vagyunk vezérelve. Ez egy teljes rabszolgaság a bolygó rendszerek és hatásaik miatt – a hormonális ösztönök és hatásai miatt, az emberi lények alacsonyabb agytevékenysége miatt, teljes rabszolgaság.
Emberi tapasztalatokon megyünk keresztül és nehéz úton kezdünk el tanulni. Aztán amikor elkezdünk megkopni és fáradtak leszünk, elkezdünk keresni: “Ki vagyok én? Ki vagyok én? Ki vagyok én? Ki vagyok én?” Azután az Univerzum kegyelme által – keresünk és találni fogunk -, amikor elkezdünk keresni, amikor elkezdünk befelé tekinteni magunkba, akkor azután a spirituális emelkedés lehetségessé válik. Aztán a harmadik csakra (amelyik segít nekünk, hogy uralhassuk az első kettőt), elkezd felébredni; a Manipura. Aztán a lélek lassan elkezdi az erejét fejleszteni az érzékek fölött, mert már annyira fáradt, annyira elhasználódott az örömök keresése közben, hogy elkezd kutatni egy másféle erő után. A Manipura csakra elkezdi ébredését és elkezdi az első útját az emelkedettségbe, mint lélek az emberi megtapasztalásban. Izgalmas, ugye?
A csakrák és a jól-lét kapcsolatának megértése
Fontos, hogy a csakrák nyitottá váljanak, mert ha nyitottak, hatással vannak a hormonális rendszerre; befolyással vannak az emberi szervezetre; kontrollálják az emberi tapasztalásokat; és segítenek nekünk, hogy a valódi jól-lét helyére kerüljünk. Rendkívül fontos megértenünk, hogy a csakra-rendszer az energia testünkön belül van, ha valójában mesteri szinten akarunk lenni az emberi megtapasztalásokban és a jól-lét szintjén akarunk létezni, mert mindezekre szükségünk van az emberi megtapasztalásban.
Erről holnap még többet szeretnék beszélni. A léleknek egy izgalmas történetéről az emberi tapasztalatok fogságában, a szabadság vágyáról.
Sri Vasudeva
Fordította: Bódor Enikő