Sri Vasudeva – A valódi jólét 40 / 25. nap (szent csata a belsőnkben)
25. NAP – A szent csata a belsőnkben
Egy csodálatos utazáson vagyunk a valódi jól-létnek a helyére, onnan, ahol az emberi tapasztalatok viharait viseljük el. Vessünk egy kicsit közelebbi pillantást erre a történetre; a mi történetünkre.
Csata a spirituális és az anyagi erők között
Néhány napja beszéltem a hintóról (szekérről): a test a hintó; az érzékek húznak minket a világba; az intellektus kontroll alatt próbálja tartani az érzékeket; és az utas keresi a célját. A lélek utazik bennünk (ő az utas). Természetesen két erő játékát láthatod: a lovakat a szekér vezeti a vágyak útján; az utas és az ő csapata (a vezető vagy intellektus az utashoz tartozó csoport) csatározik, hogy azok a lovak ellenőrzés alatt legyenek tartva. Amennyiben ők jól edzettek, könnyű a munkájuk. Ha nem edzettek, akkor eléggé kalandos. Rengeteg figyelmet kell a lovakra fordítani (az érzékekre).
Egyrészről az emberi világ vonzása alatt állunk (anyagi világ), de spirituális szólítást is érzékelünk belül, hogy térjünk vissza a saját lelki tudatosságunkhoz. Vagyis kétfelől is húznak minket ebben a tapasztalásban, néha az erők szemben állnak; az egyik erre akar minket húzni, a másik pedig arra. Egyensúlyra van szükségünk; persze az utasnak és az ő csapatának hangsúlyozottan kontrolláltnak kell lennie. A lovak valójában csak szolgálatot tesznek.
Az emberi tapasztalataink során úgy találjuk, hogy amikor spirituálisan felébredettekké válunk, amikor észrevesszük, hogy spirituális energiáink vannak, spirituális erő van bennünk és van egy vonzása az anyagi világnak, akkor néha csata keletkezik és egy harcmező lesz bennünk. Tudod, hogy ez a jólétünk érdekében van. Van egy anyagi vonzás egyrészről, amit a túlélési ösztönök irányítanak, a szaporodási ösztönök irányítanak (azok az alacsonyabb csakráink) és aztán vonzanak bennünket a magasabb csakráink is, tiszteletét adva a spirituális vonzásnak, amit bensőnkben érzünk. Kialakulhat egy csata, mondhatjuk úgy, hogy egy csata a szellem és a “hús” között, a spirituális és az érzéki között, a spirituális és az anyagi között. Ez sok feszültséggel járhat bennünk, egy csomó belső stresszel. Ami bizonyosan hatni fog a jól-létünkre.
A valódi erő spirituális erő
Hol található a valódi erő? Az érzékek vonzása ez vagy a spirituális híváskor érezhető? A legnagyobb erő bennünk valójában a spirituális lényünk. Tehát ezen az úton, a tudatosság fejlődésének útján, ahol vagyunk, fel kell fedeznünk minél több és több spirituális tudatosságot, amit csak tudunk, az emberi megtapasztalásaink során. Az emberi vonzás, az anyagi vonzás nagyon erősek, ezek alapvető ösztönök.
Az utazás három szintje a spirituális erőhöz
Ez a spirituális utazás a mi valódi erőnkhöz, szintekből álló utazás. A jóga bölcseletben ezeket a szinteket úgy hívják, hogy Granthi vagy “csomó”
1. Az első egy nagyon alapvető spirituális felébredés amit Brahma Granthi-nak hívnak. Ez az első felébredés. Az emberi lénynek elkezd spirituális tudatossága lenni de nagyon anyagias jelleggel; imádva a materiális objektumokat; nagyon függő kapcsolatban léve az imádkozással ami anyagi dolgokra irányul. De ott van a felismerés, hogy van egy nagyobb erő, ám a legeszményiebb az nagyon anyagiassá vált: többet megszerezni; több gyermek; több anyagi örömben legyen rész. Erőért esedezünk, hogy minél több mindent irányíthassunk; ezek nagyon emberi ösztönök. Az anyagi világnak erős a vonzása, de a spirituális hajlamok már felébredtek. Tudjuk, hogy van ott még több is. Nagy imádatunk van Isten felé az anyagi dolgokért, és az istenünk nagyon anyagias isten.
2. Az utazás második szintjén, fel kell törnünk a “csomót”, amit úgy hívnak, hogy Vishnu Granthi. Ez egy másik szintre juttat el minket, a Manipura csakrából a Vishuddha csakrába. Ez a tudatosság magában foglalja a Manipura csakrát, az Anatha csakrát és a Vishuddha csakrát. Itt elkezdünk megtapasztalni (lélekként) több tudatosságot, és ennek eredményeként több erőt. Az imádatunk másfajta lesz: elkezdjük imádni az isteni szeretetet; elkezdjük imádni az isteni életerőt. A mi istenünk másfajtává válik és elkezdünk a létezésből többet érezni. De még mindig az alacsonyabb központjainkhoz kapcsolódunk; az emberi világ még mindig irányít minket. Az utunk ezen részén olyan módon nyílnak meg ezek a csakrák, hogy nem lesznek teljesen nyitottak, teljes tudatosságot adva; részben nyílnak meg és engedik az energiákat áramolni. Tehát az utunk ezen részén rengeteg imádatot fordítunk a külső isten felé és ez még mindig egy nagyon feltételes imádat. Azért imádkozunk, amit kapni szeretnénk: több ismeretet; többet megszerezni a világ dolgaiból; több élvezetet; és megértjük a művészetet, a zenét és a hangokkal való kifejezésmódot. De még mindig problémáink vannak az anyagi világ dolgaival, mert a cél még mindig anyagias. Ezért amikor az anyagi dolgok eltűnnek, az befolyásolja a boldogságunkat. Még mindig rosszul működnek a kapcsolataink; még mindig vannak érzelmi problémáink; és sokat imádkozunk a külső istenhez, várva az ő segítségét. Nagyon nagy felfordulás történhet ezen a szinten, mert a lelki tudatosságunk még mindig a világgal van elfoglalva, és egy külső forrás támogatásától függ.
3. A lelki fejlődés harmadik szintje amikor átszúrjuk a “csomót” a szemöldökünk között, amit úgy hívnak, hogy Rudra Granthi. Amikor azt a “csomót” átszúrjuk, akkor képesek leszünk másképp látni a világot. Először észrevesszük, hogy isteni teremtmények vagyunk; hogy az az isten nem kívül van, hanem mi az Isten részei vagyunk, mint a csepp az óceánban. Az elején elkezdünk egy másik térből figyelni, az együtt-teremtés helyéről, ahol együtt-teremtésben lehetünk vagy azonosulni tudunk az istenivel. Ez a lépés a legerőteljesebb lépés az utunk során, mert ez megengedi nekünk a lelki tudatosságunknak, hogy lelki erőt hozzon, ami segíthet irányítani az alsóbb csakráinkat. De még mindig, még itt is sebezhetőek vagyunk a világ vonzásával szemben.
Még amint elkezdjük érezni ezt a lelki erőt, még akkor is ezeknek a területeknek a fogságában vagyunk, még nem teljesen számoltunk fel az anyagi világ vonzásával; ez az önző világ vonzása, szomjúság az örömökre, és az emberi tapasztalatok erejére. Láthatod, hogyan juttathat ez minket egy zavaros helyre, miközben mi a valódi jól-létet keressük.
A valódi jól-lét az, amikor a Vezető és az Utas eggyé válik
A megkönnyebbülés akkor érkezik, amikor egy kicsit feljebb megyünk és figyelmet fordítunk a lényünk azon részének, a tudatosságunknak, ami a tanulásnak arra a helyére vezethet minket, ahol együtt tudunk dolgozni az Univerzum erejével. Most elkezdünk egy kapcsolatot létrehozni a magasabb önvalónkkal, a lényünk magasabb átélésével. Most a figyelmünk befelé fordul egy másfajta forráshoz támogatásért. Ekkor elkezdjük megszerezni a legnagyszerűbb támogatást és érezni a legnagyszerűbb erőt az utunk során, amikor elkezdünk együtt dolgozni azzal a Legfelsőbb Erővel bennünk. Ez a kapcsolat nagyon fontos. Ez az amikor az intellektus és az utas elkezdenek erőteljesen együtt kommunikálni a hintóban, ekkor a az intellektus és az utas eggyé válnak. Eggyé válnak a tudatosságban. Az intellektus teljes szolgálatban van és az intuíció erőteljesen áramlik, amint az intellektus és az intuíció harmóniában dolgozik. Akkor reménykedhetünk a legnagyobb energiáért, a legnagyobb tudatosságért az emberi megtapasztalásban ami elvezet bennünket a valódi jól-lét állapotába. Akkor el tudunk viselni bármilyen vihart.
Nagyon fontos, hogy megértsük az utazást
Amikor ezen az utazáson vagyunk, fontos azt megértenünk, egyébiránt rengeteg kellemetlenséget tapasztalhatunk, rengeteg stresszt, rengeteg feszültséget a bensőnkben. Egyik oldalról az anyagi világ húz minket és másik oldalról is vonzásban vagyunk, vagyis a spirituális lényünk is integet nekünk. Ez az emberi tapasztalás. Néha csatamezővé válhat bennünk a tér. Kicsit jobban meg kell tudnunk érteni ezt az utazást, aztán visszatérhetünk a forrásunkhoz, az igazi erőnkhöz, hogy irányíthassuk ezt az utazást, akkor a hintónak kellemes útja lesz, amikor minden erő harmóniában együtt dolgozik. Töprengj el ezen!
Megjegyzések a meditációhoz
Élvezd a mai napi utadat a világodban. Tartsd erősen a hintódat, jó kondícióban. Tartsd a lovakat, irányítsd őket jól és emlékezz; az utasért dolgozol.
Sri Vasudeva